Od 26.7. - 4.8. si Cyklokoloniál užívá dovolenou. Na prodejně nikoho nezastihnete. Vaše objednávky z E-SHOPU zpracujeme a odešleme v pondělí 5.8. Děkujeme ze pochopení

Jak se závodí na E-biku

První zastávka endurosérie se konala na Kraličáku. A já poprvé na endurosérii zvolil E-bike.

Pojďte se podívat, jak takový závod na ebiku vypadá

Na místo jsem vyrazil už v pátek. S Márou jsme se dohodli, že budeme na místě cca v 10h, ale oba klasická nestíhačka. Já nakonec dorazil cca v 10:30, což mě ale v zápětí moc mrzet nemuselo, protože počasí se ukázalo v celé své kráse. Chcalo a chcalo! Nejdříve to vypadalo, že déšť skončí kolem 12, ale nakonec ustál až kolem 14 té hodiny odpoledne. Tak jsem nachystal babetu a vyrazil na trénink. Protože jsem byl na E-biku, tak jsem zároveň nechtěl jezdit na laně, ale hezky za své. Jako první jsem si zvolil letošní fungl novou RZ 2, která slibovala luxusní hrabanku. Po dojetí RZ to šlo okomentovat asi jediným a to "ooo kurwa driffteři!" 🤣 V tomto duchu se nesl prakticky celý páteční trénink. Obzvlášť pikantní byla RZ 4, kde lidi padali jako hrušky. Večer po tréninku následovalo klasické grilování. A jelikož jsem byl na éčku, musel jsem někde sehnat nabití baterky. Naštěstí kluci v T-Mobile stánku jsou ochotní IMG_20240526_171957

V sobotu na tréninku se vyplatilo jezdit na ebiku, protože fronta na lano byla snad na 45min a víc. Já si dopoledne objel všechny RZ kromě RZ 6, na kterou jsem nějak zapomněl. No co, dáme si v neděli jednu RZ na oči. Ještě, než jsem skončil sobotní trénink, jsem se zastavil na pro mě velké novince a tou jsou powerstage (PS), ze kterých jsem měl fakt strach. Mám éčko asi půl roku a moc zkušeností s výjezdy nemám. Naštěstí jsem na trati potkal ostřílené mazáky a sledoval mistry, jak se to jezdí. Na PS1 nebylo co řešit, ale PS2 - jo to byl trošku oříšek. Asi v polovině trati byl spadený strom a za ním totálně promočená a už rozježděná hrabanka. Nakonec jsem usoudil, že tento úsek bude pro mě nejrychlejší a nejefektivnější prostě přenést 😅.

V sobotu v 17:30 nám éčkařům začínal závod a to právě zmíněnými powerstage, ke kterým přibyla i RZ7.

Powerstage 1 byla hned u zázemí a byl tam slušný kotel lidí, kteří dělali bordel skoro jako při fandění hokejistům! No prostě paráda! Přišla řada na mě. No co.. Nějak to dopadne. Na biku nastavuju červený režim AKA BOOOOST! A  jdeme na věc. Po dojetí první PS jsem byl opravdu hodně spokojený. Tak dobře jsem to nezajel ani na tréninku. Paráda! Teď to jen udržet a nepokazit na pro mě obávané 2jce. Nakonec byly mé obavy zbytečné. Zvládl jsem to přesně tak, jak jsem doufal. I obava z nacvaknuti se do pedálů kvůli blátu se ukázala jako zbytečná. Hurá na RZ7! Ta se mi jela suprově, ale bohužel jsem v jedné levotočivé zatáčce podcenil hady na zemi a ty mě nemilosrdně uštkli a poslali k zemi. Škoda! Ale rychle jsem se sebral a hned pokračoval. Dva dropíky hned kousek od sebe, palba po totálně promočené a rozježděné trávě a hurá do cíle načíst čipy a netrpělivě čekat na výsledky prvního dne.

Nakonec k mému překvapení jsem po sobotním dni byl na prvním místě 🤯. No večer už klasické "žebrání" u T-Mobile stánku o dobití baterky. Kluci byli zase ochotní. Večer tradiční grilování a hurá do hajan. V neděli mám plánovaný start až v 11:30.

Nedělní den se nesl už v krásně slunečném dni a informace z jednotlivých RZ jsou velmi pozitivní. Je to pěkně proschlé, za mě ideální povrch kromě teda trošku rozblácené 3jky.

Vyrážím do nedělního závodního dne. Hurá na RZ2 - asi nejhezčí RZ z celého víkendu. Na startu dojíždím kluky z Tauly Toma a Radka. Tom jede první, druhý jede Radek. Radkovi nechávám cca 30s náskok a vyrážím do první RZ dne. Krásná trať. Trošku víc vyjetá, ale přesně to mi sedí! A najednou v půlce trati před sebou vidím Radka! Byl pro mě jako červený hadr pro býka! Nakonec jsem ho opravdu dojel po přejezdu silnice, ale věděl jsem, že už bude konec a zbytečně by někde brzdil a pouštěl mě, proto jsem se rozhodl ho podpořit. Řval jsem, ať pustí brzdy a jede! A taky že jo! Hulil to pěkně!

Potom transfer na obávanou a ještě trošku mokrou RZ3. K mému překvapení se mi docela povedla. I s obávaným výjezdem za řekou to s ebikem nebyl moc velký problém, nakonec jsem hecl i opravdu prudký sjezd na konci RZ.

• RZ 4 se mi po vyschnutí opravdu moc líbila. Super!
  • RZ5 už byla horší... V první třetině trati jsem najel na nějaký ostrý kámen a defekt zadního kola byl na světě... Naštěstí mám vzadu cushcore, takže se RZ dala dojet v relativně dobrém čase.

Bohužel to nešlo dofouknout, takže jsem musel na rychlo přes kopec do depa. V servisním stanu mi kluci z BikeGarage Prostějov defekt pohotově opravili. Opět díky moc za pomoc!

Hned po opravě zapínám BOOST i do kopce, abych stihl časový limit.

• RZ6 na oči byla nakonec stejná jako loni, takže v pohodě.

Hurá na RZ7! Dávám echo ségře, že už jsem na startu a vyrážím do poslední RZ! Tentokrát jsem si pohlídal osudovou zatáčku ze soboty a bylo to bez pádu.IMG_20240526_152300_24

Odevzdat čip a už jen netrpělivě čekat na výsledky. Nakonec to klaplo a udržel jsem první flek. Neskutečný! Poprvé se budu moct vydat na stupně vítězů a to rovnou na stupínek nejvyšší!

A já tímto vracím úder sestře, kvůli které musím pokaždé čekat na vyhlášení výsledků! Cha máš to! Aspoň vidíš, jaké to je! 😂

Tak jo. Toto byla první zastávka České enduro série na Kraličáku! Tak biku - ať už s motorem nebo bez motoru - ZDAR! A zase někde na trailu!

Výsledky:

Trefil: 1. místo (E-bike)

Vlach: 4. místo (HM 21-39)

Trefilová: 5. místo (HŽ 15+)

Kralík: 43. místo (HJ 15-20)